STRONA POŚWIĘCONA ROWEROWEJ AKTYWNOŚCI

Badania wydolnościowe w Hotelu SENATOR**** Dźwirzyno

Dziś na blogu gościnnie z zaproszeniem na badania wydolnościowe zawitała Joanna. Przyznam się, że czekam też z niecierpliwością na testy. Mam nadzieję, że tym wpisem zachęcimy Ciebie również, w końcu warto wiedzieć “na czym się stoi” przed sezonem.

 

 

Zapewne każdy aktywny człowiek zastanawia się nad swoim treningiem. Nad tym, czy to co robi, robi wystarczająco często, długo i intensywnie. A może właśnie jest zupełnie odwrotnie i opracowany własny plan treningowy eksploatuje organizm przesadnie mocno. Na te i inne pytania możemy znaleźć odpowiedź udając się do specjalistów i wykonując kilka, mniej lub bardziej skomplikowanych, badań.
W centrum diagnostyki sportowej i poradni dietetycznej Diet&More, możecie sprawdzić na jakim poziomie wytrenowania obecnie się znajdujecie i jakie są najważniejsze potrzeby Waszego organizmu. Przeprowadzona zostanie bardzo skrupulatna analiza, w skład której wchodzi pomiar masy i analiza składu ciała, badanie wydolnościowe (test CPET) oraz szczegółowe omówienie wyników.

 

Pomiar masy i analiza składu ciała
Analiza bio-impedancji ciała (BIA – Body Impedance Analysis) opiera się na zasadzie, która mówi, że tkanka mięśniowa, kości i woda, przewodzą elektryczność znacznie lepiej niż tkanka tłuszczowa, która ma dużo mniej wody niż one. Podczas badania przez ciało przepływa prąd o niskim natężeniu. Tłuszcz stawia większy opór niż mięśnie czy kości i łatwo można go odróżnić od nich.
Pomiary, które możesz uzyskać dzięki BIA:
1. Zawartość tkanki tłuszczowej w ciele pozwala zdiagnozować nadwagę i otyłość, a co się z tym wiąże ustalić odpowiedni program dietetyczny i treningowy. Dla mężczyzn norma to 15-18%, dla kobiet 16-20 %.

2. Procent wody – to ogólna zawartość wody w organizmie, która obniża się wraz ze wzrostem zawartości tkanki tłuszczowej. Zawartość wody powinna wahać się w granicach 45-60% dla obu płci, jednak mężczyźni będą mieć ten parametr wyższy z uwagi na większą masę mięśniową.

3. Masa mięśniowa – mięśnie są cięższe niż tkanka tłuszczowa. Kontrola masy mięśniowej daje bardzo dokładny obraz składu i zmian ogólnej masy ciała. Normy są dostosowane do stopnia aktywności fizycznej.

4. Stopień otłuszczenia narządów – wskaźnik tłuszczu, który otacza narządy wewnętrzne w części brzusznej. Im wyższy, tym poważniejsze ryzyko cukrzycy typu II, nadciśnienia tętniczego czy podwyższony poziom cholesterolu i/lub trójglicerydów. 1-12 – prawidłowy poziom, 13-59 – nadmiar tłuszczu wisceralnego.
Test CPET
Czyli właściwe badania wydolnościowe. To prawdziwe wyzwanie polegające na biegu na bieżni lub jeździe na trenarzerze z ciągle zwiększającą się prędkością. Próbę rozpoczynamy od biegu z prędkością 6- 8km/h, a kończymy w momencie, w którym nie będziemy w stanie kontynuować wysiłku. W tym czasie stale monitorowane są zmiany tlenowe oraz tętno.
Podsumowując wykonując test CPET w Diet & More otrzymasz :

1. Pomiar poziomu wydolności. Wyznaczenie progów metabolicznych i VO2max.

2. Precyzyjnie określone zostaną indywidualne strefy treningowe. Każdy jest inny, więc bardzo istotne jest wyznaczenie indywidualnego zakresu treningowego ukierunkowanego na wzrost możliwości wysiłkowych.

3. Wskazanie adekwatnego poziom intensywności treningu, który pozwala skutecznie zredukować masę ciała. Odpowiedni trening sprawia, że będziesz bardziej sprawny, atrakcyjny i zdrowszy!

4. Przedstawienie porównania uzyskanych wartości parametrów do odpowiednich wartości referencyjnych zależnych od płci i wieku. Dzięki temu można samodzielnie ocenić swój poziom zdrowia/wytrenowania.

5. Wyniki przedstawiane są w estetycznej formie graficznej. Dzięki temu można sprawdzić, czy wykonany trening przyniósł zamierzony efekt. Można też porównać swoje wyniki z wynikami innych osób.

Całe spotkanie trwa około 1 h i kosztuje 200 zł.
Najbliższy termin, w którym można wykonać badania wydolnościowe w Kołobrzegu to 10 i 11.03.2018 w Hotelu SENATOR**** Dźwirzyno
Informacje i zapisy: Joanna Korczyk – 660721297

 

Ważne linki:

http://dietandmore.pl/blog/badania-wydolnosciowe-droga-skutecznego-treningu/

 

Autor: Joanna Korczyk

%d bloggers like this: